Nykyaikainen yhdistysmarkkinointi



Yhdistys- ja seuratoiminta on tänä päivänä ihan jotain muuta kuin pienen aktiiviporukan epäsäännollisen säännöllisiä kokoontumisia yhteisen intohimon ääressä.

Markkinointi on tärkeä osa nykyaikaista yhdistystoimintaa. SOME-näkyvyys, esilläolo ja vuorovaikutus, sponsoritoiminta... miten näitä hallitaan?


Oppaan tarkoitus on herättää ajatuksia. Panna miettimään. Aiheuttaa pohdiskelua. Voiko yhdistyksenne hyvin? Onko jäsenmäärä riittävä? Katoaako väki?
Kuka tekee ja mitä?
Miten jäsenet tavoitetaan? Voisiko viestintää kehittää ja ehkä säästää kustannuksia?

Yhdistyksen viestintä ja markkinointi ei poikkea loppujen lopuksi paljoakaan yritysten markkinoinnista. Molemmissa tavoitteena on näyttää parhaat puolet mahdollisimman kattavasti ja mahdollisimman kustannustehokkaasti.

Ota hieman aikaa kun luet opasta. Anna ajatusten lentää!

Ota koppi jos siltä tuntuu!


Kenelle opas on tarkoitettu?

•  Yhdistyksen puheenjohtaja tai hallituksen jäsen

•  SOME-vastaava

•  Markkinointivastaava

•  Aktiivijäsen


LATAA OPAS, TÄYTÄ ALLAOLEVA LOMAKE